Wednesday, August 12, 2015

Day out in Deventer


 Gisteren ben ik een dagje uit geweest met m'n moeder en m'n schoonzus. We zijn naar Deventer geweest en dat is toch een leuke stad. Heel gezellig, sfeervol en super leuke winkeltjes. Ik had een stadswandeling uitgeprint maar daar is niet veel van terecht gekomen.

Yesterday I went out for a day with my mother and sister-in-law. We've been to Deventer, which is a great city. Very cozy, charming and super cute shops. I had printed out a city-walk but we never came around to follow that.
 

Leuke straatjes , leuke winkeltjes 

Nice streets, cute shops


Ook kwamen we dit leuke stempelwinkeltje tegen. Alleen maar stempels. Dus als echte breister en haakster moest ik natuurlijk een brei- en een haakstempel meenemen. En natuurlijk een stempel met mijn naam. Die heb ik kado gekregen van m'n lieve mams.

We also came across this little stamp-shop. Just stamps. So as a real knitter and crocheter, of course I had to buy a knitting and a crochet stamp. Also, I got a stamp with my name. It was a present of my sweet mom.
Hier moest ik natuurlijk ook naar toe, hemel op aarde :) 

Of course I also had to go here, heaven on earth :)

Mijn nieuwe aanwinsten. Prachtig mooie zijde garen in super mooie kleurtjes. Een streng sokkenwol (waar ik natuurlijk een shawl van ga maken) en ik was bijna door m'n Eucalan zeep heen, dus daar heb ik ook weer fijn een grote fles van meegenomen (lavendel geur). Je kunt hier zo fijn je shawls in weken. De shawls worden zacht en geuren heerlijk.

My new acquisitions. Lovely silk yarn in gorgeous colors. A skein of sockyarn (but of course I'm going to make a shawl out of it) and I was almost out of Eucalan soap, so I brought a large bottle of it (lavender sent). You can soak your shawls in it and they get soft and smell delicious.

Ook heb ik dit boek nog gekocht. Nooit te oud om nog weer nieuwe dingen te leren. Dit lijkt me zo'n geweldige techniek. Het ziet er heel ingewikkeld uit, maar zoals Claudi het in de dol-op-wol winkel heeft uitgelegd, klonk het vrij eenvoudig. We zullen zien of het echt zo eenvoudig is.

Also, I've bought this book. Never too old to learn new things. This seems like such a great technique. It looks very complicated, but as Claudi has explained to me at the dol-op-wol store, it sounded pretty simple. We'll see if it's really that simple.


Deze dag werd afgesloten met een heerlijke maaltijd op een zonnig terras. Ziet dat er niet zalig uit?

The day ended with a delicious meal on a sunny terrace. Doesn't that look yummy?


En wat hebben jullie gisteren gedaan?

And what did you do yesterday?






2 comments:

  1. Ohhh dat ziet er inderdaad heel gezellig uit ...de stempels vind ik prachtig...en het garen super :-)

    Wat heb ik gedaan ?
    Een zalige bbq gedaan met mijn echtgenoot, de kinderen en hun wederhelften en de kleindochtertjes ...zalig gevoel om eindelijk eens samen te kunnen zijn (is niet altijd gemakkelijk omdat ze niet in de buurt wonen)...dat was Genieten ...

    Liefs
    Marjo

    ReplyDelete
  2. Dat klinkt ook geweldig Marjo, zo'n bijeenkomst van familie en lekker eten :)

    ReplyDelete